Jakie witaminy warto przyjmować na wiosnę? - LabPharma.pl
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
product
0 0,00 

Jakie witaminy warto przyjmować na wiosnę?

Wszyscy czekamy na wiosnę, ale należy pamiętać, że dla naszego organizmu to trudny okres. Większość osób po zimie odczuwa osłabienie, spadek sił witalnych, brakuje nam witamin, chociażby ze względu na uboższą dietę, mniej ruchu i słońca. Zima nie sprzyja również cerze, kondycji włosów, a brak energii plus czas spędzony w domu, bez aktywności, to także dodatkowe kilogramy i centymetry tu i ówdzie. Jak wspomóc organizm, dodać sobie energii i poprawić wygląd? Na pewno warto zapewnić sobie odpowiednią podaż witamin, zarówno w zbilansowanej i urozmaiconej diecie, jak i w formie odpowiednich preparatów witaminowych.

Wiosną potrzebujemy witamin

Z jednej strony cieszymy się na dłuższe i cieplejsze dni, z drugiej – trudno się zmobilizować do spacerów i aktywności. Do tego dochodzi obawa przed typowymi wiosennymi infekcjami, a szara, zmęczona cera i zgromadzony na biodrach tłuszczyk nie dodają zapału. Zdrowa dieta, bogata w coraz bardziej dostępne warzywa i owoce, zastrzyk witamin – to recepta na energiczne i bezpieczne powitanie wiosny i przygotowanie do lata. Nasze menu i ewentualna suplementacja preparatami witaminowymi powinny zawierać komplet niezbędnych składników. Warto jednak wiedzieć, które witaminy są nam szczególnie potrzebne w tym okresie.

Witamina D3 – zdrowe kości i odporność

Niedobory witaminy D3 są powszechnym problemem w naszej strefie klimatycznej. Wynika to z mniejszej ilości dni, które umożliwiają nam ekspozycję na słońce. Tak naprawdę witamina D3 powinna być przyjmowana przez cały okres jesienno – zimowy i wczesną wiosną, zanim nadejdzie prawdziwie letnia, słoneczna pogoda. Witamina D3 jest potrzebna dla zdrowych mocnych kości i zębów, a także dla dobrego samopoczucia. Ma również pozytywny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mięśni i układu immunologicznego W diecie dostarczamy ją spożywając tłuste ryby, zawierają ją także orzechy, oleje roślinne i niektóre warzywa, ale pamiętajmy – do jej transformacji potrzebne jest działanie promieni słonecznych. Dlatego tak ważna jest suplementacja, którą zaleca się skonsultować z lekarzem. Doskonałym preparatem jest Witamina D3 VEGAN 2000 UI 50ML, zwłaszcza dla osób na diecie wegańskiej, w której brakuje zdrowych tłuszczów pochodzenia zwierzęcego. Ten wysokiej jakości preparat witaminowy dostępny jest w formie kropel i ułatwia prawidłowe przyswajanie wapnia i fosforu oraz stymuluje mechanizmy obronne organizmu.

Witamina C – dla zdrowia i urody

Mówiąc o witaminach na wiosnę nie można pominąć witaminy C, która ma szerokie, dobroczynne działanie na organizm. Począwszy od tego, że spowalnia procesy starzenia się skóry, a skończywszy na jej wpływie na układ odpornościowy. Witamina C jest silnym przeciwutleniaczem, stymuluje syntezę kolagenu, poprawia odporność i ułatwia wchłanianie żelaza. Można powiedzieć, że jest nam niezbędna dla zdrowia, urody i dobrej formy. Niestety organizm człowieka nie wytwarza witaminy C, dlatego powinna być dostarczana przez zbilansowaną dietę albo odpowiednią suplementację. Co prawda znajdziemy ją w wielu owocach i warzywach (np. papryka, żurawina, cytrusy), należy jednak pamiętać, że jej działanie i skuteczność słabną pod wpływem obróbki termicznej, utleniania się na słońcu.

Jeśli zachodzi konieczność włączenia suplementów, warto postawić na te najlepsze, np. Principium Witamina C Trójpowłokowa 1000mg. To preparat witaminowy, który zawiera wysoką dawkę witaminy C, dzięki czemu efektywnie chroni komórki przed stresem oksydacyjnym i realnie wzmacnia układ immunologiczny. Trójwarstwowa technologia zapewnia kontrolowane uwalnianie i stopniowe wchłanianie witaminy C.

Witaminy z grupy B na wiosnę

Przesilenie wiosenne sprzyja zmęczeniu, osłabieniu, które objawiają się zarówno obniżonym nastrojem, męczliwością, jak i gorszą kondycją skóry oraz włosów. Dlatego niezbędne witaminy na wiosnę to również te  grupy B. Ich wpływ na nastrój, układ nerwowy i wygląd jest nie do przecenienia. W diecie dostarczymy je spożywając np. jaja, mięso wołowe, rośliny strączkowe i nabiał. Jeśli chodzi o suplementację doskonałym wyborem będą kapsułki WITAMINA B FORTE COMPLEX, które nie bez powodu nazywa się witaminami energetycznymi. Ten kompleksowy zestaw zapewnia odpowiednie proporcje witaminy B1, B2, B3, B6, B8 i B 12. Dzięki temu stymuluje układ nerwowy, poprawia nastrój, chroni przed stresem oksydacyjnym. Witaminy B na wiosnę to również wsparcie dla zdrowej, ładnej skóry i włosów, które po zimie są osłabione, wypadają itd. Jest to suplement szczególnie polecany osobom na diecie wegańskiej, które bardzo często mają niedobory witaminy B12 zawartej w mleku, jajach i mięsie.   Wiosna to najpiękniejsza pora roku, przygotowanie do słonecznego lata. Warto powitać ją w dobrej formie fizycznej i psychicznej. Podstawą jest zawsze zdrowa, zbilansowana dieta i aktywność fizyczna. Nie obawiajmy się sięgać także po sprawdzone preparaty witaminowe, przy czym warto skonsultować to z lekarzem i poprzedzić odpowiednimi badaniami. Dzięki temu można dopasować potrzebny suplement i właściwą dawkę.

0
    0
    Twój koszyk
    Opróżnij koszykTwój koszyk jest pusty
      Zastosuj Kupon